Leerlingen ontdekken schrijvend hoe meningen groeien uit de geschiedenis
De leerlingen gaan op zoek naar hun eigen unieke verhalen en leren hoe ervaringen uit het verleden je mening beïnvloeden. Ze maken een persoonlijke tijdlijn van hun leven. Wat hebben ze meegemaakt waardoor er een mening werd gevormd?
Via storytelling, creatief schrijven en poëzie onderzoeken we dit standpunt. Leerlingen maken kennis met verteltechnieken, het vormen en het uiten van een eigen mening en identiteit. We werken aan de creatieve vaardigheden, communiceren en kritisch denken.
PRIJS: € 140,- (per klas)
THEMA: Zelfreflectie
Huis van Gedichten ontwikkelt en verzorgt workshops in taal. Wij geloven dat wanneer kinderen en jongeren in vrijheid spelen met taal, zij nieuwe kwaliteiten van zichzelf ontdekken. Hun fantasie wordt geprikkeld en ze worden zich bewust van dingen waar ze normaal aan voorbij lopen. Dit sterkt hun zelfvertrouwen, helpt ze een stem te geven aan wat hen bezighoudt en bij het vinden van hun eigen identiteit. Huis van Gedichten werkt met scholen in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs, bibliotheken, jeugd- en culturele instellingen, musea en CultuurSchakel.