Veelgestelde vragen - mbo

  • Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over de pilot MBO Cultuurkaart
  • Op zoek naar praktische instructies voor bijv. het uploaden van gegevens? Kijk dan bij Instructies en downloads
  • Heb je een vraag over de CJP Cultuurkaart in het voortgezet onderwijs? Kijk dan op onze FAQ voor vo.
  • Heb je meer hulp nodig? Neem dan contact op met ons op: support@cjp.nl.

FAQ - MBO Cultuurkaart

Hoe kan ik mijn school aanmelden?

Deelname aan de MBO Cultuurkaart pilot met budget was nog mogelijk tot en met 31 december 2023. Heb je hierover vragen? Stuur dan een mail naar mbocultuurkaart@cjp.nl.

Hoe komt het geld beschikbaar?

Zodra jouw school deelneemt aan de MBO Cultuurkaart pilot krijg je toegang tot het scholenportal. Hier kun je het Cultuurkaart-budget bestellen. Na de bestelling ontvangt de school een factuur. Zodra de betaling van de factuur verwerkt is wordt het Cultuurkaart-budget beschikbaar gesteld.

Krijgt de student zelf de 21 euro aan budget?

Nee, in het geval waarin de school zelf ook € 10,50 per student inlegt komt het totaalbedrag van € 21,- per student in één pot die beheerd wordt door één docent (de budgethouder) en die naar eigen inzicht te besteden. Legt de school zelf geen geld in, dan is er 2 x € 5,25 per student alleen door de student zelf individueel te besteden.

Waar kan ik het budget besteden?

Bekijk hier het overzicht met al het cultureel aanbod voor mbo gesorteerd op burgerschapsthema, provincie en landelijk aanbod. Bekijk hier per mbo-school een aantal tips op maat voor landelijk aanbod (dat naar de school toekomt), aanbod in de regio en het cultureel steunpunt uit de regio.

Zijn er al praktijkvoorbeelden van scholen die meedoen?

Die zijn er zeker! Heel veel scholen ondernemen al volop activiteiten met hun Cultuurkaart-budget. Hier lees je over een aantal praktijkvoorbeelden.

Hoe kan ik meer informatie ontvangen?

Het aanvragen van meer informatie kan via mbocultuurkaart@cjp.nl. Ook plannen we graag een (bel)afspraak met je in.

Tot wanneer kan ik het MBO Cultuurkaart-budget gebruiken?

Het Cultuurkaart-budget in de pilot is geldig tot en met 31 december 2024. Let op! Een weborder moet vóór 31 december 2024 goedgekeurd worden. Laat een culturele instelling dus op tijd (voor de kerstvakantie) een weborder aanmaken.

FAQ - scholenportal

Ik kan niet meer inloggen op scholen.cjp.nl met mijn e-mailadres

Gebruik je het juiste e-mailadres en lukt het niet om in te loggen, stuur dan een mail met vermelding van het CJP-schoolnummer naar support@cjp.nl.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer om in te loggen op scholen.cjp.nl

Via scholen.cjp.nl kun je een nieuw wachtwoord aanvragen met het mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Je ontvangt dan een email. Check eventueel ongewenste items of je spam map. Lukt dit niet, of ontvang je geen email om een nieuw wachtwoord aan te maken, stuur dan een mail met vermelding van het CJP-schoolnummer naar support@cjp.nl.

Ik heb de verkeerde studentaantallen ingevuld bij de Cultuurkaart-budgetbestelling

Als je de verkeerde leerlingenaantallen hebt ingevuld, keur dan de geplaatste budget-bestelling af in het scholenportal. Dit kan 5 dagen na het plaatsen van de budget-bestelling. Dit doe je op scholen.cjp.nl > bestellingen> budget. Klik op de budgetbestelling. Je kunt deze bestelling afkeuren door op de knop afkeuren te klikken. Je kunt nu weer een nieuwe budget-bestelling plaatsen.

Hoe kan ik de gegevens van de budgethouder wijzigen?

Het belangrijkste onderdeel voor de wijziging is het e-mailadres. Daarmee logt de budgethouder in. Je kunt dit op de volgende manier wijzigen:

  1. Log in op het scholenportal
  2. Ga naar 'Instellingen' en klik bovenaan op 'Mijn gegevens'
  3. Klik op 'Verander e-mailadres'
  4. Voer het juiste adres in en klik op 'Opslaan'
  5. Er wordt een e-mail naar het nieuwe adres gestuurd, met een link waarmee het nieuwe e-mailadres bevestigd kan worden
  6. Als het wachtwoord bekend is, kan er direct met het nieuwe e-mailadres ingelogd worden. Is het wachtwoord niet bekend? Ga dan naar scholen.cjp.nl/wachtwoord om een nieuwe aan te maken
  7. Foutmelding? Dan staat er mogelijk al een docentenaccount op het nieuw opgegeven e-mailadres geregistreerd. Er kan dan gemaild worden naar support@cjp.nl met de vraag om het e-mailadres te wijzigen voor het account
  8. Om de naam van de budgethouder te veranderen keer je terug in het menu 'Mijn gegevens'.

Deze handelingen kunnen ook worden verricht bij 'Informatie directie' om de gegevens van het bevoegd gezag te wijzigen.

De factuur voor het Cultuurkaart-budget is niet ontvangen. En nu?

De factuur is verstuurd naar het hiervoor opgeven e-mailadres. Het factuur e-mailadres kun je wijzigen als je bent ingelogd op scholen.cjp.nl. Bij Instellingen> mijn School kun je het factuur e-mailadres aanpassen.

De factuur voor de CJP-Cultuurkaart budget bestelling is ook altijd te downloaden op scholen.cjp.nl:

  1. Klik op 'Bestellingen'
  2. Klik op het tabblad 'Budget'
  3. Klik op de bestelling
  4. Download de factuur

Hoe kan de CJP van studenten en docenten geactiveerd worden?

Om van de gratis CJP gebruik te kunnen maken, moet deze eerst geactiveerd worden door degene die er recht op heeft. Dit gebeurt d.m.v. een uitnodigingsmail die de budgethouder verstuurd via het scholenportal. Het versturen van de uitnodiging kan pas nadat alle leerling- en docentgegevens zijn geüpload in het scholenportal.

Check ook de handleiding bij instructies en downloads voor budgethouders.

Ik heb per ongeluk een foutieve weborder goedgekeurd. Wat nu?

Zodra een weborder is goedgekeurd, gaat deze ons automatische betalingssysteem in. Dagelijks worden de weborders door ons goedgekeurd. Soms kan een uitbetaling nog net tegengehouden worden. Wanneer de weborder is uitbetaald, dan kan dit niet meer worden teruggedraaid. We adviseren daarom om het in dit geval onderling met de instelling te regelen.

Mijn budget wordt niet goed weergegeven. Hoe kan dit?

Het juiste budget wordt altijd getoond op https://scholen.cjp.nl op de ‘HOME’ en kan gecontroleerd worden in het menu ‘bestellingen – overzicht’.

Ziet u op HOME geen budget staan? Refresh de pagina dan een keer, of schoon de cache en de cookies op.

Waar staan de nog niet gekeurde weborders?

Op https://scholen.cjp.nl staan alle weborders in ‘bestellingen – weborders’. Zorg dat weborders verwerkt worden door ze af- of goed te keuren.